Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Lehet vitatkozni márkaértéken, innováción, történelmi háttéren, de az autók sikerének vagy kudarcának megítélésben az eladott darabszám a legfontosabb faktor, persze az adott kategórián belül. A 10 legnépszerűbb autó hazai és európai toplistája nem is hasonlít egymásra.
Érdekesen fest az arány, ha a magyarországi újautó-eladásokat nézegetjük: az Astra, az Octavia és a Yaris együttesen sem érik el a Swift darabszámát, pedig benne vannak a TOP 10-ben.
Itthon a Suzuki 1997 óta áll az élen a márkák között, a zsinórban 11. elsőséget is a Swift betonozta be, mert ezt az autót a legtöbbünknek van esélye kifizetni és fenntartani.
Háromszor is Suzuki
2005 eleje, a modellváltás óta még szűkült is a választék, de ez nem ártott a darabszámoknak.
Régen az ezres és az egy-hármas mellett az ezerhatos Swift Sedan és az összkerekes csapott hátú képviselte az egzotikumot, ma már nincs itthon 4x4-es, de kaptunk egy bitang jó Swift Sportot.
A derékhad persze az ötajtós, 1,3 literes GLX két légzsákkal és manuális légkondival, amelynek odaítélhetjük a Magyarország Legfontosabb Új Autója címet.
Fordok, Opelek, Skodák
Az első tízben a három Suzukin kívül 2-2 Ford, Opel és Skoda is van a Jato Dynamics adatai szerint. Az SX4 és az Ignis mögött az Astra az első kompakt autó a ranglistán, de nem a H, hanem a Classic II-ként továbbélő előző modell.
Az átlagos autók versenyében mi is az élre helyeztük, épp azért, amiért ennyien pénzt adnak érte: viszonylag nagy, gazdaságos és biztonságos autó, elismert márkanévvel.
Szorosan együtt mozog az 5-6. helyen a Skoda Fabia és a Ford Focus. Most kihúzhatnánk magunkat, hogy mi magyarok mennyire ügyesen tudunk autót választani, de a Focust valószínűleg nem a futóműve és a kormányzása viszi előre a statisztikákban, hanem az árkedvezmény és a sok flottaautó.
Még egy japán: Yaris
Mögöttük jön az Octavia, de nem az előző, a Tour, hanem a második generáció. Az itthon eladott Octaviák egészen mások ma, mint 6-8 éve voltak.
Régebben kevés kivétellel alapfelszereltséggel vitték, a jelenleginél már ritka a puritánság. A nívós felszereltség mellé a vásárlók többségének elég az alapmotor, elporoszkálnak az 1,4-es Octaviával.
A legnépszerűbb autók között az első mellett a 10. helyen is egy japán modell áll, méghozzá a Toyota Yaris. A Yaris révén a legkeresettebb autók között 6:4 arányban a kisautók dominálnak, mert az SX4 is inkább kiskocsi, mint kompakt autó.
(Forrás: Vezess.hu, 2008. január 29.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Fiat megveszi a Suzukit is?
Itt az nyolcszázezer forintos Suzuki
Változások a Suzuki háza táján
Új Swift diesel motorral