Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Minden évre jut egy-egy jelentősebb Suzuki esemény, vagy évforduló.
Idén, 2010-ben Suzuki legkisebb terepjárója, a Suzuki LJ 10 ünnepli 40. születésnapját.
Az 1970-ben megalkotott modell később Samuraj névre keresztelve maradt a piac állandó szereplője, majd további átalakítások során a jelenleg Jimny névre keresztelt verziója kapható, többféle karosszéria-változatban.
A Samuraj változat három éve még Guinness-rekordot is felállított, amikor két chilei motorguru 2007. április 21-én egy 1986-os, átalakított Suzuki Samuraj terepjáróval az Ojos del Salado vulkánon 6688 méter magasra jutott fel.
Ezt a rekordot személyautónak azóta sem sikerült megdöntenie.
Az eddig öt generációs autónak nem csak a kora, az eladási mutatói is jól csengenek: a mai napig összesen 2,5 millió példány talált gazdára világszerte.
A Suzuki LJ 10 a Hope Motor Company 1965-ös HopeStar nevű fapados terepjárójából született.
A két hengeres, léghűtéses, kétütemű, 360 köbcentis, 21 LE-s Mitsubishi motor hajtotta, a gyártási jogok megvétele után a Suzuki ezt az alapdarabot Jimny 360, majd LJ10 illetve Brute IV néven dobta piacra.
Az 1970-es fejlesztésű LJ 10 lett az első 4x4 hajtású autó a japán miniautó kategóriában, súlya 590 kg, végsebessége 72 km/h volt a 359 köbcentis, 25 LE-s Suzuki motorral.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Gyárat épít a Suzuki Brazíliában
Új Swift diesel motorral
Eladási stratégia a Suzuki szalonokban
Új ökobarát robogó