Suzuki: A Suzuki története - 1.

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3844 fő
  • Képek - 1780 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 135 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3844 fő
  • Képek - 1780 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 135 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3844 fő
  • Képek - 1780 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 135 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3844 fő
  • Képek - 1780 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 135 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A kezdetektől az első motorkerékpárig

A Suzuki Motor Corporation története - ma már nehezen hihető módon - egy szövőgéppel kezdődött.

A cégalapító Michio Suzuki 1887. február 10-én született Hamamatsuban, egy tengerparti városkában. Az ambiciózus Michio Suzuki 1909-ben, 22 évesen konstruálta első termékét, egy pedál-hajtású szövőgépet, és árulni kezdte a terméket.

 



Michino Suzuki San


Az üzlet jól ment, a rendelések egyre szaporodtak, és alig harminc évesen már egy szövőszéküzem vezetője volt, ekkor hatvan alkalmazott dolgozott a keze alatt. A termékek egyre precízebbek lettek, és már a selyemipar számára is készített gépeket.


Suzuki folyamatosan korszerűsítette a termelést, amihez friss tőkére volt szüksége, ezért 1920. márciusában, 500.000 Yen-es alaptőkével, Suzuki Szövőszékgyártó Vállalat (Suzuki Jidosha Kogyo) néven bevezette cégét a tőzsdére.


Ez a dátum tekinthető a mai nevén Suzuki Motor Corporation-ként ismert cég melapításának, amely 2000-ben ünnepelhette fennállásának 80. évfordulóját.

 


1922-re a cég már a legnagyobb Japán szövőszékgyárak egyike lett. Azonban a piac telítődni kezdett, mivel a Suzuki kiváló minőségű, az akkori igényeket teljes mértékben kielégítő szövőszékei nem romlottak el, így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent.


A II világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború és az azt követő gazdasági helyzet rossz hatással volt a cég rentabilitására.


Michino Suzukiban a szövőszékpiac telítődése miatt már a háború előtt is felmerült a gyártott termékpaletta járműipari kibővítése, sőt, még 1938-ban egy Angliából hozatott Austin Seven típusú gépkocsi alapján egy prototípust is elkészített a gyár fejlesztőgárdája. Azonban az akkori project nem valósulhatott meg, mert időközben kitört a világháború.

 

network.hu

 



Power Free 800


1951 Novemberében, a tervezőgárda egy kerékpárba szerelhető, 30 köbcentiméter lökettérfogatú motorblokk kifejelesztésén kezdett el dolgozni, amely Atom névre hallgatott. Ez azonban nem került sorozatgyártásba, helyette 1952-ben a Suzuki bemutatta a Power Free E1-et. A motor léghűtéses, 36 ccm-es, és 4000 fordulatszámon 1 lóerőt teljesített. A jó minőségű motort a Suzuki sikerrel bevezette a Japán piacra, és innentől nem volt megállás.

 

Az első mérföldkövek - motorkerékpárral


A Suzuki által a Power Free-re kifejlesztett rendszer annyira újszerű és lelményes volt, hogy arra az akkor felállt új kormány is felfigyelt, és anyagi támogatást nyújtott a Suzuki számára, hogy az folytassa a motorkerékpár-fejlesztésben megkezdett fejlesztéseit.
A Power Free mindezek ellenére csak pár hónapot töltött a piacon, mielőtt teljesen áttervezték. Ugyanis nem sokkal a bemutatás után a japán kormány megváltoztatta a kismotorhasználat feltételeit, és ezt követően 4 ütemű motorok esetében 90 ccm felett, kétütemű motorok esetében pedig 60 ccm felett írta csak elő vezetői engedély szükségességét.
A Suzuki ezért azonnal hozzálátott egy új, 60 ccm-es kétütemű motokerékpár kifejlesztéséhez. Így került a piacra 1953-ban a Diamond Free, 58 ccm-es (43mm : 40mm furat-löket arányú) motorblokkal, amely 4000 fordulatnál 2 Le-t teljesített, és két sebességes erőátviteli rendszerrel.

 

 

network.hu



Diamond Free 800


A gyártása során számtalan variációban volt elérhető a Diamond Free, legfőképpen az üzemanyagtank formája, és a különböző láncvédők jelentették a variálhatóságot, de később kölönleges vázakkal is árulták, sőt rugós- és megerősített első villákkal, dobfékkel, de még ütközőkkel is megvásárolható volt. A Diamond Free-t a ma is használt kezelőszervekkel látták el: kézi kuplungkarral, hüvelykujjal vezérelhető gázzal, és a középvázba felhozott válókarral. És bár nyugaton nem vált ismertté, Japánban sokezer Diamond Free talált gazdára.

 

 

forrás: www.suzuki.hu

Címkék: autó autógyártás michio suzuki motor motorkerékpár suzuki szövőgép történelem

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Győri Péter üzente 7 éve

Azt tudtad,hogy azért kellett át állni más termékek gyártására, mert túl jók lettek, és nem mentek tönkre, tehát nem vettek újat.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 7 éve

Nagyon érdekes történet a szövőgéptől eddig eljutni. Nem ismertem a Suzuki történelmét, de nem gondoltam volna, hogy eredetileg szövőgépekkel foglalkoztak...

Válasz

Ez történt a közösségben:

Nagy Tamás írta 1 hete a(z) Kéken füstöl az autóm fórumtémában:

Helló! Van a füstölésnek megoldása? teljesítmény ...

Max Motion Kft. 1 hete új blogbejegyzést írt: Karosszéria javítás, autófényezés

Varga Rita írta 1 hete a(z) Alapjárat ingadozás fórumtémában:

Sziasztok. Nekem mostanában jelentkezett 1997-es ...

Felvinczi Károly írta 3 hete itt:

Sziasztok nekem egy sx4 van a segítségeteket szeretném kérni. Tönkrement az alsó gömbfejem. Ki lett cserélve azóta recseg ropog az eleje mint ha ketté akarna törni. Tud valaki segíteni mi lehet a hiba mit kellene még ki cserélni.

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu