Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A kezdetektől az első motorkerékpárig
A Suzuki Motor Corporation története - ma már nehezen hihető módon - egy szövőgéppel kezdődött.
A cégalapító Michio Suzuki 1887. február 10-én született Hamamatsuban,
egy tengerparti városkában. Az ambiciózus Michio Suzuki 1909-ben, 22
évesen konstruálta első termékét, egy pedál-hajtású szövőgépet, és
árulni kezdte a terméket.
Michino Suzuki San |
Az üzlet jól ment, a rendelések egyre szaporodtak, és alig harminc
évesen már egy szövőszéküzem vezetője volt, ekkor hatvan alkalmazott
dolgozott a keze alatt. A termékek egyre precízebbek lettek, és már a
selyemipar számára is készített gépeket.
Suzuki folyamatosan
korszerűsítette a termelést, amihez friss tőkére volt szüksége, ezért
1920. márciusában, 500.000 Yen-es alaptőkével, Suzuki Szövőszékgyártó
Vállalat (Suzuki Jidosha Kogyo) néven bevezette cégét a tőzsdére.
Ez
a dátum tekinthető a mai nevén Suzuki Motor Corporation-ként ismert cég
melapításának, amely 2000-ben ünnepelhette fennállásának 80.
évfordulóját.
|
1922-re a cég már a legnagyobb Japán szövőszékgyárak egyike lett.
Azonban a piac telítődni kezdett, mivel a Suzuki kiváló minőségű, az
akkori igényeket teljes mértékben kielégítő szövőszékei nem romlottak
el, így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent.
A II
világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború és az
azt követő gazdasági helyzet rossz hatással volt a cég rentabilitására.
Michino Suzukiban a szövőszékpiac telítődése miatt már a háború előtt
is felmerült a gyártott termékpaletta járműipari kibővítése, sőt, még
1938-ban egy Angliából hozatott Austin Seven típusú gépkocsi alapján egy
prototípust is elkészített a gyár fejlesztőgárdája. Azonban az akkori
project nem valósulhatott meg, mert időközben kitört a világháború.
Power Free 800 |
1951 Novemberében, a tervezőgárda egy kerékpárba szerelhető, 30
köbcentiméter lökettérfogatú motorblokk kifejelesztésén kezdett el
dolgozni, amely Atom névre hallgatott. Ez azonban nem került
sorozatgyártásba, helyette 1952-ben a Suzuki bemutatta a Power Free
E1-et. A motor léghűtéses, 36 ccm-es, és 4000 fordulatszámon 1 lóerőt
teljesített. A jó minőségű motort a Suzuki sikerrel bevezette a Japán
piacra, és innentől nem volt megállás.
Az első mérföldkövek - motorkerékpárral |
A Suzuki által a Power Free-re kifejlesztett rendszer annyira
újszerű és lelményes volt, hogy arra az akkor felállt új kormány is
felfigyelt, és anyagi támogatást nyújtott a Suzuki számára, hogy az
folytassa a motorkerékpár-fejlesztésben megkezdett fejlesztéseit.
A
Power Free mindezek ellenére csak pár hónapot töltött a piacon, mielőtt
teljesen áttervezték. Ugyanis nem sokkal a bemutatás után a japán
kormány megváltoztatta a kismotorhasználat feltételeit, és ezt követően 4
ütemű motorok esetében 90 ccm felett, kétütemű motorok esetében pedig
60 ccm felett írta csak elő vezetői engedély szükségességét.
A
Suzuki ezért azonnal hozzálátott egy új, 60 ccm-es kétütemű motokerékpár
kifejlesztéséhez. Így került a piacra 1953-ban a Diamond Free, 58
ccm-es (43mm : 40mm furat-löket arányú) motorblokkal, amely 4000
fordulatnál 2 Le-t teljesített, és két sebességes erőátviteli
rendszerrel.
Diamond Free 800 |
A gyártása során számtalan variációban volt elérhető a Diamond
Free, legfőképpen az üzemanyagtank formája, és a különböző láncvédők
jelentették a variálhatóságot, de később kölönleges vázakkal is árulták,
sőt rugós- és megerősített első villákkal, dobfékkel, de még ütközőkkel
is megvásárolható volt. A Diamond Free-t a ma is használt
kezelőszervekkel látták el: kézi kuplungkarral, hüvelykujjal vezérelhető
gázzal, és a középvázba felhozott válókarral. És bár nyugaton nem vált
ismertté, Japánban sokezer Diamond Free talált gazdára.
forrás: www.suzuki.hu
|
|
Kelivnnn Kelivnnn írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
read more https://sureman-mt. com/ I’m impressed, I have...
Kelivnnn Kelivnnn írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
check here https://caisonwes. com/ Hi there, just became ...
Kelivnnn Kelivnnn írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
click here https://heromt.com/ Your ability to write about this ...
Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
라타 https://ratatouilleveganfood....
Kelivnnn Kelivnnn írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
check here https://nyrthos.com I do believe all of the ideas ...
andyy yyyyyy írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
먹튀닥터 https://tototodam.com/ Thanks for your handy post....
Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
메이저사이트 https://infogram. com/untitled-chart-...
andyy yyyyyy írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
토토장터 https://totosafezone. com/ I have to express some...
Kelivnnn Kelivnnn írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
토토뱃지 https://tobadge.com/ My husband and i were now ...
andyy yyyyyy írta 3 hete a(z) Suzuki hibák és segítség! fórumtémában:
먹튀클래스 https://eatrunclass. com/ I do believe all of the ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Suzuki és a Volkswagen Esztergomban kezdi meg az együttműködést
Bemutatkozott az e-Let's, a Suzuki elektromos robogója
A Suzuki története - 2.
Új motorokkal dobbant a Suzuki Splash