Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1954 => The Winds of Change
Ezután - a világgazdasági eseménnyekkel összhangban - felgyorsultak
az események a cég életében. 1954 több nagy változást is hozott, ekkor a
cég már 6000 darab motorkerékpárt gyártott havonta. Ebben az évben a
cég befejezte a segédmotorkerékpárok gyártását és átált a
mopedgyártásra. Az új modellt Mini Free névre keresztelték – ami
1958-ig, a Suzumoped megjelenéséig volt kapható. Ugyancsak 1954-ben a
cég nevét a mai nap is használt nevére, Suzuki Motor Corporation-re
változtatták.
Ugyancsak ’54-ben készítette el a Suzuki az első igazi
motorkerékpárját, a Colleda Co-t. A motor négyütemű, egyhengeres, 90
ccm-es, könnyű súlyú motor volt, amely a gyártásának első évében
megnyerte a Japán Nemzeti Kupát, ezzel előre biztosítva magának a gyors
piaci sikert.
1955 márciusában a Suzuki bemutatta első
„nagymotorját”, a Colleda COX-t. 125 ccm, egy henger, négy ütem és
modern külső voltak a motorkerékpár jellemzői. Ezzel párhuzamosan egy
kétütemű, Colleda ST névre hallgató motor is piacra került, amely a
korábbi Colleda CO újraformált és átdolgozott változata volt.
Finomítottak a motor felfüggesztésén és a világítási rendszerén is. 1959
májusáig folyt a Colledák gyártása, melynek során olyan, Európában
unikumnak számító megoldásokat alkalmaztak, mint pl. az elektromos
önindító. Ezzel párhuzamosan a cég belekezdett az autógyártásba is, első
termékük a „Suzulight” névre keresztelt 2 ütemű, 360 ccm-es mini
személyautó volt.
Colleda 250 TT |
1956-ban a cég mérnökei teljesen új felfogásban láttak a
motorépítésnek. A cél immáron teljesen új volt, egy, az akkori
értelmezésben nagyteljesítményű versenygép kifejlesztése, amely képes
130 km/h fölött száguldani. A megoldást egy 18 lóerős 250
köbcentiméteres, (54mm : 54mm furat-löket arányú) kéthengeres,
négysebességes váltóval szerelt kétütemű motor jelentette, amely igen
előremutató fejlesztésnek számított akkoriban. A motor a Colleda
erényeit foglalta magában, és TT névre hallgatott. Ez a motor számít a
későbbi T 20, a T 250 és a GT 250 modellek elődjének. Modern,
lengéscsillapítóval felszerelt hátsó lengőkarjával, és újszerű első
villáival azt mutatta, hogy a Suzuki mérnökei már a korai években
felismerték a jó futómű fontosságát.
1957-ben Michino Suzuki
visszavonul a mindennapi üzlettől, helyét fia, Shunzo Suzuki vette át az
elnöki székben. Édesapja, a cég alapítója a továbbiakban csak
tanácsadóként vett részt az üzletben.
A Suzuki minden évben
fejlesztett modelljein. Piacra kerültek a Colleda COX II, Colleda ST II
szériák. Ekkor a Suzukinak már voltak motorjai az 50, a 125 és a 250
kategóriákban is. Ekkor, 1958 májusában debütál a hídvázas Suzumoped SM,
amely a Suzumoped-et váltja fel; és szintén ebben az évben, októberben
mutatják be a Suzuki új emblémáját, az ’S’ betűt.
Colleda 250 TT |
1960-ban a Suzuki gyári csapata benevezett a már akkoriban is híres
MAN-szigeti TT-re, és bár a versenyt elsőre nem nyerték meg, az előkelő
15., 16., és 18. helyeket sikerült megszerzniük. Ezzel bebizonyították,
hogy a Suzuki motorok gyorsak és megbízhatók. 1962-ben aztán a Suzuki
megnyerte fennállásának első Világbajnokságát, 50-as kategóriában az
angliai Isle of Man TT-n. Ugyanebben az évben kezdék építeni az 5
mérföld hosszú saját tesztpályát is a gyár közelében, amit Ryuyo nevet
kapta, és a rákövetkező évben már készen állt a motorpróbáka. Ebben az
időben került piacra a ’Selped’ nevű moped, ami hatalmas darabszámban
fogyott, és így egyike lett a legnagyobb darabszámban eladott Suzuki
motoroknak.
1965-ben a Suzuki bemutatja első csónakmotorját, a DT
55-öst, amely egy kétütemű, 5,5 Le motor, valamint szintén ebben az
évben kerül piacra a középkategóriás kiasautója a Fronte 800, amelet
szintéb kétütemű, 800 ccm-es motor hajt. A Suzuki ettől kezdve
folyamatosan fejleszti kínálatát a négykerekűek terén is, valamint
minden évben több motort is piacra dobott, még jobban felgyorsítva a
japán motorgyártás amúgy is dinamikus fejődését.
T 500 Titan |
A T 500 Titan 1969-ben került a piacra és hatalmas sikert
aratott. Nem csak az utakon, de azon kívül is megállta a helyét. Ami a
méreteket illeti: 187 kilós száraztömeg, 1453 mm-es tengelytáv, 160
mm-es szabadmagasság jellemezte, motorja pedig egy léghűtéses, 492
ccm-es, 2 ütemű blokk volt, ami 47 lóerőt teljesített 7000 fordulaton.
Azonban ez az év számos más motornak is ’életet adott’. Ekkor kerültek
piacra a Rebel, a Rider, a Hustler, a Wolf, a Stinger, de a TR 500 és T
300 modellek is. Szintén ebben az évben, októberben készült el a Toyamai
üzem, ahova a Suzuki az alacsony köbcentiméteres motorok gyártását
helyezte.
1971-ben készítette el a gyár a GT 750-et, amely erejével
és gyorsaságával méltán vívta ki az akkori motorosvilág csodálatát.
Kétütemű, háromhengeres, 67 Le-s motorja 180 km/h sebességre gyorsította
a 214 kg súlyú gépet, nulláról százra pedig kevesebb, mint öt másodperc
alatt gyorsult fel. Októberben újabb gyárrészleget avatott a gyors
ütemben fejlődő vállalat, Toyokawában folytatták a közepes és nagyméretű
motorok gyártását. A fejlődés mértékét jól mutatja, hogy a következő
évben már külön alakatrészüzemet nyitott a Suzuki a hirtelen
megnövekedett igények kielégítésére. 1973-ban Shunzo Suzuki, az alapító
fiának helyét Jitsujiro Suzuki vette át a vezérigazgatói székben, Shunzo
Suzuki pedig elnök lett. Az elkövetkezendőkben folyamatosan fejlődött a
kínálat és természetesen fejlődtek maguk a modellek is.
Új utakon |
1976-ban új koncepciót indított útjára a Suzuki. Belefogott a
négyütemű motorok fejlesztésébe, elindulva azon az úton, amelyen ma is
jár. Az első modellek a GS 400 (a mai GS 500 és GS 500 F modellek őse)
és a négyhengeres, dupla vezérműtengelyes GS 750 (a ma is kapható GSX
750 F elődje) voltak. A fejlődés folytatódott és 77-ben sok kétüteműt
kivezettek a piacról. Két évvel később, a korábban megkezdett koncepciót
folytatva, a korábban soha sem tapasztalt teljesítmény és erő
ígéretével a Suzuki megteremtett egy forradalmian új stílust, a
Superbike-ot megalapító motort, a mára minden motorrajongó által ismert,
híres KATANA-t. A számos újító műszaki megoldással ellátott első Katana
modell a GS 1000 S volt. Szintén 1978-ban került a cég vezérigazgatói
székébe Osamu Suzuki, a vállalat jelenlegi elnöke.
GSX 1100 Katana |
Magyarországon a Suzuki 1991 óta van jelen, ekkor alapított
autógyárat a Suzuki Co. Magyarországon. A motorkerékpárok árusítása
kiegészítő tevékenységként indult meg 1994-ben. Az első esztendőben a
Magyar Suzuki ZRT. 28 darab motorkerékpárt adott el, de ez a szám azóta
évről évre megsokszorozódik. 1995-ben 46 darab, majd 103, 256, 1998-ban
566, 1999-ben már 952, 2000-ben pedig 1003 darab motor, majd 2001-ben
1674, 2002-ben 2198, 2003-ban 2586 2004-ben pedig már több, mint 4000
Suzuki márkájú motor talált gazdára hazánkban. Ezek az eredmények
biztosítják, hogy a Suzuki 2001 óta folyamatosan piacvezető
Magyarországon a motorkerékpár eladásokban is.
A hálózat az
eladásokhoz igazodva nagy léptékben fejlődött. A hálózat és az
értékesítés öt Suzuki Márkakereskedéssel indult, melyek mindegyike, hűen
a márka szellméhez ma is prosperál, kibővülve a későbbiekben a
hálózathoz csatlakozó kereskedőkkel, akikkel együtt immár országszerte
44 helyen forgalmazzák a Suzuki Motorkerékpárokat.
K5 GSX R 1000
|
|
Felton FeltonRolfson írta 3 napja a(z) Elverte Suzukiját a jégeső ? Van megoldás ! blogbejegyzéshez:
If you're looking for professional jégkár (ice ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Suzuki története - 1.
Jövőre új modell készül az esztergomi Suzuki gyárban
Bármelyik Suzuki lehet környezetbarát!
Megérkezett a Suzuki szalonokba a Suzuki Swift 1.3 DDiS