Suzuki: Suzuki, kinek az autója?

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Válság volt, persze, tönkrement a szegmens, tudjuk. A Chevrolet-nek vagy a Fiatnak sem megy túl jól mostanság, mégis, mindezek ellenére olyan, mintha a Suzuki szánt szándékkal nem akarna teljesíteni. Vagy csak a magyar piac nem érdekli őket különösebben.

 

A válság okát nagyjából mindenki ismeri: a bankok hitelt adtak minden embernek, akinek két füle volt. Versenyeztek egymással, egyre kedvezőbb feltételeket teremtettek a hiteleseknek, de még így is dübörgött a biznisz, hiszen a hitelek java jelzáloghitel volt, így ha az adós fizetésképtelenné vált, csak elvették, majd eladták az ingatlanját, ezzel meg is oldották a problémát.

 

Aztán 2008-ban a Lehman Brothers bedőlésével – Soros György szerint – a második világháború óta legmegrázóbb jelzáloghitel-válság vette kezdetét Amerikában és villámgyorsan söpört végig a világon, egész nemzetgazdaságokat rántva magával. Az események alapvetően és végletesen megváltoztatták a bankok hitelezési gyakorlatát és kiszárították a hitelpiacot.

 

A sérülékeny, súlyos költségvetési és fizetési mérleghiánnyal küzdő magyar gazdaságra fokozott erővel csapott le a hitelválság, nem euróövezeti tag lévén a jelentős devizaleértékelődést is magával hozva. Ez azért volt nagyon nagy baj, mert a hazai lakosság a magasabb forintkamatok elől menekülve döntően külföldi pénzben, főleg svájci frankban adósodott el. Az árfolyam elszabadulásával a 145 forintos frank egyszeriben 180-190-200 forintra ugrott, így a forintban kifejezett adósságok és havi törlesztőrészletek drámai módon és rettentő gyorsasággal növekedtek.

 

Miután az autóvásárlásban is a deviza alapú hitelezés vált uralkodóvá, a tartozások árfolyamváltozás miatti súlyos megnövekedése megoldhatatlan helyzetet teremtett nagyon sok adós számára: a havi törlesztőrészletek nagy tömegek számára lettek vállalhatatlanok, ráadásul a hitel fedezetét jelentő autók értéke egyre jobban elmaradt a fennálló tartozástól. Mindezek okán az autó eladása, kisebbre/olcsóbbra cserélése sem jöhetett szóba. A hitelesek 8–10 évre bebetonozódtak korábbi szerzeményeikbe, ezzel pedig befagyott az autópiacot éltető használtautó-beszámítási lehetőség.

 

sx4gyar 001
A Suzuki és a válság

Mielőtt elkezdünk foglalkozni azzal, pontosan milyen hatással volt a válság a Suzukira, nézzük meg, hogyan nézett ki a magyar piac régen és most. A Suzuki mindig is borzalmasan erős volt, irreálisan nagy szeletet hasított ki a közös tortából. Már a kilencvenes években övé volt a piac 20 százaléka – 25,4 volt a csúcs 1999-ben –, és ezt a csontot nem is eresztette el 2008-ig, csak pár százalékos megingásai voltak.

 

A piac eloszlása persze abszurd volt, fejlettebb társadalmakban a 20%-os részesedés példátlan, általában 4-5 gyártó van a csúcson 10-10%-kal, őket követik a többiek. Magyarországon a szocializmust követően elég lassan állt be a piac, hiszen 2001-ben még a Suzukinak 19,4, de az Opelnek is 15,3%-a volt, sőt, még 2008-ban is a Mi Gyártónk uralta az eladások 16,2%-át. (Tavaly a Ford vitte a pálmát 11,84%-kal, az Opelnek 10,81, a Skodának 10,1, a Volkswagennek pedig 9,82 jutott.) De a válság keresztbe tett a Suzukinak. Bár erre vonatkozó pontos adat nincsen, becslések szerint nagyjából vásárlóik 80%-át veszítették el a hitelmizéria miatt.

 

Felmerül a kérdés, ha a válság megölte a hitelezősdit és a Suzuki ezért veszítette el a vevői javát, akkor hol hibáztak? Több ponton is.

 

A Suzuki ma

Mivel a piac felvevőképessége csökkent, nyilván minden gyártó kevesebb kocsit adott el 2008 után. A válság azonban egyenlőtlenül érintette az embereket, így a vásárlói kedv csökkenése sem volt azonos a különböző szegmensekben: sokkal jobban megviselte azokat a cégeket, amelyek megengedhető árú kocsikat adtak el átlagembereknek (akik szinte mind minimális befizetővel, hosszú távú hitellel vásároltak addig), hiszen a prémiummárkák vásárlóinak azért volt némi vésztartalékuk.

 

splashgyart 004

 

Sokan nem is tudják, hogy az autóiparban a válság sokszoros erővel sújtotta az alsóbb szegmenseket, vagyis a kisautókat és az alsó-középkategóriás modelleket, márpedig a Suzukinak nem volt alsó-közepesnél nagyobb kocsija; most már van, a Kizashi 9,3 millióért, amihez annál hosszabb kommentárt, mint hogy vicces, nem is fűznék.

 

A Ferrari meg a Bentley köszöni szépen, jól van, a Mercedes meg a BMW is áll a lábán, a Suzuki azonban olyan gyomrost kapott, hogy azt sem tudni, fel fog-e állni valaha. Míg 2003-ban, a csúcson 39 748 Suzukit vettek a magyarok – 2005-ben is elfogyott 39 120 darab –, 2008-ban már csak 23 921, 2009-ben ennek a fele, 12 216, és 2010-ben – most kapaszkodjanak meg – mindössze 2205 Suzuki kellett a népnek.

 

Suzukit ráadásul a modellkínálat okán sem nagyon vesznek flottában. Hagyományosan a magánszemélyek autója, a döntően európai márkák által uralt vállalati vásárlások terepe idegen a számára, pedig 2010-ben már a hazai piac 2/3-át a flottaeladások tették ki. A válság szemét dolog. A keményebb hitelfeltételek és az elszegényedő középréteg megnehezítette a Suzuki dolgát, mégis többről van itt szó; az eladott kocsik száma 2010-ben kevesebb, mint a 10%-a annak, amit 2008-ban adtak el, és a piaci részesedésük is a harmadára, 5,21%-ra csökkent – igaz, magasról lehet igazán nagyot esni, szóval elképzelhető, hogy ez az öt százalék a reális.

Suzuki, nem a mi autónk

Ön szerint melyik a legközkedveltebb Suzuki Magyarországon? Naná, hogy a Swift, gondolják most sokan, de nincs feltétlenül igazuk. A mi autónknak legyen nagyon-nagyon-nagyon jó ár-érték aránya! Ha csak orrhosszal is, de az SX4 megelőzte 2010-ben a Swiftet. Nem is csoda, nem könnyű ennyi pénzért elfogadható minőségű és megbízható családi autót találni – mert az SX4 igazi négyszemélyes, ha nem is a legnagyobb. (Csak emlékeztetőül: a fapados, 1,5-ös SX4 ára 3 millió, 4,2-ért már 1,6-os összkerekest is vehetünk.)

 

sx4gyar 031
SX4 pózoló melóssal

A kép persze csal egy kicsit, hiszen 2010-ben megjelent az új Swift, így ha összeadjuk az eladásokat, a régi meg az új Swift együtt még mindig veri az SX4-et, de vékonyan. Az új Swift, nyugodt szívvel kijelenthetjük, nem kell az embereknek. A megjelenés első hónapjában még viszonylag nagy volt az érdeklődés, de már a második hónapban kevesebb fogyott belőle, mint akár a régi Swiftből, akár az SX4-ből. Miért? Mert drága, és mert nincs meg az imidzse, hogy drága legyen.

 

Az új Swiftből egyelőre csupán 1,2-es létezik 3,2-4,2 millióért, valamint egy 1,3-as dízel 4,3-ért. Gondolkozzunk csak egy keveset! Mi a baj a régi Swifttel? Az égvilágon semmi. Mivel tud többet ez az új? Valamivel finomabb, kulturáltabb gép, viszont közel egymillióval drágább a fapados, mint a régiből, ráadásul egyelőre csak 93 lovas motorral kapható. Akkor mit is érdemes venni? SX4-et, mert még az is olcsóbb, mint az új Swift.

 

15

 

A Suzuki valamit nagyon elszúrt. Az nem baj, hogy javul a kocsik minősége, de ha az árakat növelik, azt be kell vezetni valahogy, és nem a mélyponton dobni piacra egy olyan új modellt, ami a régi riválisa, ráadásul ezen az áron a kutyának sem kell. Talán Nyugat-Európa jobban szereti majd. Arról, hogy megtorpant az autóbiznisz, nem a Suzuki tehet, de hogy a piaci részesedésük 5%-ra esett vissza, abban egészen biztosan volt részük. Pedig mi szeretjük, tényleg szeretjük a Mi Autónkat, jónak is tartjuk, ragaszkodnánk is hozzá, és tényleg magyarnak érezzük ezt a nyamvadt Suzukit. De ebben a formában, ezen az áron nem kell. Ez van.

 

forrás: www.totalcar.hu

Címkék: autó gazdaság hitel suzuki swift sx4 válság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kovács Barnabás üzente 13 éve

igazat szóltál, Péter.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Mindenkinek igaza van,ennyit nem ér az új swift. Amerikában egy fullos Kizashi 4,3-4,5 millió Ft.-ba kerül, itt meg 9millió.Egy 4 milliós swift adója áfa+regadó: 1,4-1,6 millió körül lehet. erre rájön a bank szuper uzsorakamatja és a végén egy kisautó 6-7 millióba kerül, de kifizetés után jó,ha 1 milliót érni fog.....

Válasz

Hajdara Ferenc üzente 13 éve

A Suzuki a "XXI. század Trabantja"-ként robbant a magyar piacra, és ezért szerette annyi ember, mert a Trabik és Warburgok után végre volt egy új és olcsó kis autója a magyar kisembereknek, amit megtudtak venni. De azzal mindent elbasztak, hogy emelik az árakat, ki a fenének kell ennyi pénzért új Swift, Splash és SX4? Gyári melós nem fog ilyet venni, inkább vesz helyette egy 10 éves Swiftet mint egy újat. Az Ignis is még elfogadható, de azután nagyon elszaladtak az árak. Biztos arra gondoltak Suzukiék, hogy ha ennyire megnőtt Hungáriában bűnözés, a betörés, a lopás és a bankrablás, akkor az ebből befolyó pénzből majd tudunk venni új Suzukit. :P Megyünk lóóópni! Aztán Suzukííít venni! :D
Timon :)

Válasz

Nándorhegyi Róbert üzente 13 éve

Nem hinném hogy annyira drágább lenne mint más kocsi.
(Kivétel ez alól a Kizhashi.Az viszont marha drága.)

Ha stift szegmensét nézzük a hasonló felszereltséggel készült tipusok mind drágábbak.
Most fut a reklámja az Aveo nak. Ultra dizájn kasztni mindössze 2.4 misiért?1literes motorral.Vicc az biztos.Nem lehetne ellenfele a stiftnek.De olcsóbb és ha az árcédula felől nézzük a kocsit, akkor sokaknak ez a jó választás. Vagy a használt más .

Hitelmizériáról annyit hogy ha a bankok kevesebb kamattal dolgoznának itthon akkor az eladások is felpörögnének. nyugaton ekkora hitelek nem terhelik a kocsik eladásait. Igaz ott 1 euró az pár év múlva is egy euró marad nem úgy mint nálunk ahol napról napra változik.
Én forintos hitellel vásároltam a kocsimat. 4 éve egy fillérrel nem fizetek többet. Volt eurós lehetőség is de a suzuki kereskedő ezt ajánlotta. Vannak ilyen értékesítők is.

Valahol más t.mában alant már írtam arról hogy a stift már a középréteget veszi célba. Csak azt tudja aki Suzukit AKAR venni. a többség meg nem AZT vesz.Ezzel nem lehet villantani csak pirulni ha egy sznob hajlamú tulajdonost az áráról kérdezik Ennyi léért egy suzukid van ?A 16%adó és a 35 %különbözetéből nagyon sok apuci vehet a hülye gyerekének majd minden évben új fosvagen t odit vagy bayarische motorenwerkét mert futja ill telik rá.
A kevesebb jövedelmű kispénzűek meg örülnek ha valahogy túl élik ezt a pár évet. Használják amijük van vagy használtan vesznek valami masinát.Aminek a fenntartása csak elsőre olcsó de alkatrészben drágább lehet.
Nekem egy pillanatig nem járt a fejemben hogy új kocsit vegyek.Vettem egy használtat 2 évesen több mint egy millel olcsóbban mint az újat adták.Akkor?

Összegezve:

Bankok hitel konstrukciói (kevesebb kamat).
A gyártó kedvezményes árképzése.(nem mindenkinek kell pl 7 légzsák)
Valamint a márka alacsony presztízse.(ez talán a legnehezebb).
Még valami!
Az Ázsiai eladások szépen mennek. A wv.kooperál a suzukival egy kisautó fejlesztésére.Ez sem fogja csökkenteni az árakat.
Az Ignis kihalása óta nincs olcsó használható relatíve tűrhető nagyságú típus. Az SX már drágább. Szóval a cikk után tényleg sz.r a helyzet.
Amíg gazdasági helyzet van addig így is marad.

A prémium kocsik meg döntögetik a rekordokat.

(erre emlékezzetek akár egy év múlva )

Válasz

László Krisztina üzente 13 éve

Ez az egész hitel dolog úgy szürreális, ahogy belefér. Pénzt venni drágábban, mint a valós értéke, olyan pénzt költeni, ami nem létezik, és nem az enyém... most ebben hol a ráció? Valahol az "adjuramistenmostazonnal" környékén...

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu