Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Suzukisok Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Kovács Barnabás | 0 hozzászólás
Jobban nem is különbözhetnének
(forrás: www.a5.hu)
Mindhárman japánok, mindhárman egy kategóriában játszanak, mégis mindhárom modell más-más karaktert testesít meg. Most hasonló motorral és felszereltséggel eresztettük őket egymásnak, hogy kiderüljön, melyik japán kisautó a legmeggyőzőbb. A végeredmény közel sem egyértelmű: van, akinél a szív és van, akinél a józan ész dönt.
Bokor András:
|
|||
Kisgyerekként sokat kirakóztam, ez a 6 év alattiak és 70 év felettiek között népszerű játék mindig sok időre lekötött. Hogy ez most hogy jön ide?
Természetesen hármas összehasonlító tesztünk apropóján, a három japán kiskocsiból ugyanis egy remek darabot lehetne összegyúrni. Mindegyiknek van legalább egy olyan tulajdonsága, amelyben két vetélytársa főlé nő. A Mazda2-t és a Nissan Micrát már korábbról jól ismertem, most pedig a Swiftet kaparintottam meg hosszabb időre. Az esztergomi kiskocsi mind a sajtófotók, mind pedig az első találkozás alkalmával kifejezetten negatív benyomást tett rám elsősorban furcsa első fényszórói és fehér betétes hátsó lámpái okán, de minél többet láttam autózás közben a Swift orrát a Mazda volánja mögött a tükörben, annál inkább elfogadtam. Elölről és oldalról hamar megszokható a Swift, a farral azonban később sem sikerült dűlőre jutnom. A Swift szerencséje, hogy külsőre nálam még így is nyert, lévén a buborékra hasonlító Micra és a mosolygós Mazda2 is kifejezetten lányos darab. Az utastér kidolgozásában a Mazda, ha nem is sokkal, de legyőzi a Swiftet, míg a Micra olcsó műanyagjaival ezen a téren nem igazán rúghat labdába. A formák azonban nem a Mazdában, hanem a Swiftben a legjobbak, a műszerek, kapcsolók itt-ott szinte nagyautósak. Az üléseket és az ergonómiát tekintve a Swift és a Mazda fej-fej mellett haladnak, míg a Micra túlságosan apró és kényelmetlen üléseivel, rossz belső kidolgozásával eléggé lemarad. A Swift hátránya ugyanakkor kis csomagtartója, ami ráadásul a szűk nyílás miatt nehezen is pakolható, márpedig egy kisautó esetében igenis fontos szempont, hogy legalább egy hétvégi bevásárlást meg lehessen ejteni az ülések ledöntése nélkül.
|
|||
Ám nem csupán külső és belső terén, de technikában is alaposan különbözik a három kiskocsi. A Nissan három-, míg a másik kettő négyhengeres benzinmotorral érkezik, ám a Micrát emiatt nem szabad lesajnálni. Alapjáraton ugyan kissé kelletlenül jár a három henger, de bemelegedve, és főleg megpörgetve szép hangja lesz, ráadásul megy is a Nissan. Nem is sokkal rosszabbul, mint a 84 lovas Mazda vagy a 94 lovas Swift. Alapjárat közelében használva a Mazda tűnik a legfürgébbnek, a Swift motorja csak 3000-es fordulat felett kezd rá igazán, akkor viszont lelkesen. Egyik motor sem rossz darab, ezen a téren szoros a mezőny. Nálam a Mazda viszi a prímet, mert annak 1.3-asa már alacsony fordulaton is lelkes, így kiváló választás dinamikusan vezető sofőröknek, hiszen anélkül autózhatunk igen fürgén, hogy magasan kellene tartani a fordulatot. A Swift négyhengerese sem sokkal marad el a Mazdáétól, sőt, talán hangja szebb is, de nálam majdnem egy literrel többet fogyasztott, mint a 2-es. A Micra háromhengerese ugyan szintén erős darab, de már csak az autó futóműve miatt is inkább a kényelmesen vezető hölgyek kedvence lehet. Konvojban, kifejezetten sportosan autózva a Mazda kanyarsebességben verhetetlen, bár a Swift ebben a műfajban is közel van, míg a Micra erősen billeg - cserébe jobban is nyeli el a kisebb úthibákat.
|
|||
Ha az alapfelszereltségeket nézzük, az ársorrend így néz ki: Micra: 2 789 000, Swift: 2 990 000, Mazda2 (75 LE): 3 369 000. Ez nagykából megfelel az erősorrendnek is, közülük ugyanis a Mazda nyújtotta a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt. A három tesztelt modell közül ezt a legjobb vezetni, ennek legélénkebb a motorja, használható méretű és jól pakolható a csomagtere, hátul pedig talán a legtágasabb. A vezetői pozíció is a 2-esben a legjobb, a magasra emelt váltó pedig jobban kézre áll, mint a Swifté. Az esztergomi kiskocsi minőségben nagyot javult elődjéhez képest, és vannak területek, ahol ki is emelkedik a mezőnyből. Az utastér formái nagyon eltaláltak, rakodóhelyből ebben van a legtöbb, a központi kijelző pedig szebb, mint a Micrában és a 2-esben. A Suzuki váltója viszont kissé karcosan jár, a motor pedig csak magasabb fordulaton van elemében. A legnagyobb gond mégis a csomagtér mérete és pakolhatósága. Ha az árak tudta nélkül nekem kellene választanom e három gép közül, ha nem is könnyen, de a Mazdára tenném a voksom. A Micra külön kategória, hiszen köztudottan nem Európa a fő vadászterülete. Kidolgozási minősége néhol a hőskori Daewookét idézi, kárpitjai fájdalmasan rosszak, és még az olyan dolgokat is kispórolták belőle, mint a csomagtérajtó belső kárpitozása vagy a motorháztető szigetelése. Érdekes extrák kaphatók hozzá, motorja takarékos, vezetni hihetetlenül könnyű, így leginkább városban mozgó hölgyek nyugodtan próbálják ki. Ha csúcsfelszereltséggel nézzük az árakat, változik a sorrend, és már csak a Swift marad a négymilliós határ alatt. A Mazda 4.3 milliót kóstál, így az esztergomi kisautó csaknem 10%-kal kedvezőbb, ez pedig már elgondolkodtató. Én azért így is maradnék a Mazdánál.
Ruppert Márton:
|
|||
Nagyautó-párti vagyok nem vitás, de az elmúlt időszak üzemanyagár változásai miatt lassan kompromisszumot kel kötnöm magammal, legalábbis a városi közlekedés terén. Sokszor parkolni is könnyebb egy kisautóval, és a városi fogyasztásuk is jelentősen kedvezőbb, mint egy nagyobb autónak, így van keresnivalójuk a piacon, de milyen áron. Manapság elég kevés család teheti meg, hogy lakás vagy házvásárlás után még 2-3 autót is fenntartson, egyet a városba, egyet a hosszú távú közlekedésekre, pedig ez lenne az ideális. Egy nagy, biztonságos, pakolható családi kombi, és a városi közlekedésre egy kisautó, amivel el lehet ugrani a munkahelyre, a gyerekeket el lehet vinni óvodába, iskolába. Nos a folyamatosan emelkedő autóárak és a sokszor csak stagnáló, számtalan esetben évek óta csökkenő fizetések mellett nehéz kivitelezni az előbbi ideális állapotot. Éppen ezért és a hitelezés megnehezítése miatt jelentősen visszaestek a kisautó értékesítések hazánkban. Ennek a folyamatnak a legnagyobb vesztese hazánkban az új Swift. A hazánkban gyártott autó pedig egy igen rokonszenves pofás darab lett. A hármas összehasonlítónk legférfiasabb és legmokányabb kiállású darabja. Már az előző generációban is sok férfit lehetett látni, az újat is biztosan sokan vásárolnák, ha nem lenne a nagy DE. A Mazda a legnőiesebb és egyben a legfinomabb vonalakkal megáldott példány a három mini közül. A nagy ötszögletű légbeömlő és a jelvény körüli szűkre húzott hűtőmaszk némi diszharmóniát kelt. A korábban kifejezetten nőies kisautó, a Micra új generációja kevésbé feminin, nekem kissé jellegtelen formát mutat. Swift 3 pont, Mazda 2 pont, Micra 1 pont.
|
|||
Nem csak külsőre, a beltérben is három teljesen különböző autóról beszélünk. Míg külsőre egyértelműen a Swift viszi a prímet, addig ez a belsőre már nem igaz. A "Mi Autónk" szemre ugyan belül is jóvágású, azonban ergonómiailag nekem nem volt annyira átgondolt, és kényelmesen kezelhető, mint a Mazda2. A csomagtartó méretével és nyílásával sem voltam megelégedve A 2-esben úgy éreztem magam, mintha eggyel nagyobb kategóriában ülnék. Roppant kényelmes az első ülés, kézre áll és jó fogású a váltókar, valamint átgondoltak és könnyen kezelhetőek a műszerek. Általában nincs semmi bajom a Nissan modelljeivel, de a Micra a belső terét tekintve egyértelműen a leggyengébb a három közül. Mind minőségben, mind helykínálatban jobban teljesít nála a két konkurense. Mazda 3 pont, Swift 2 pont, Micra 1 pont. Motorizáltság terén is igen nagy különbségek tapasztalhatóak. A Nissan 3 hengeres motorja pörgős és étvágytalan - alig kér 5 liternél többet -, olyan a karakterisztikája, mintha egy apró turbós erőforrás lenne. Érzésre már 2000-től elemében van, jó vele autózni, sokkal többre lenne képes vele az autó, ha nem egy billegős, buta futóművet kapott volna a tervezőitől, de legalább az úthibákon kellemesen csillapít. A Mazda 1.3-asa a legnagyobb hengerűrtartalmú, mégsem a legerősebb. A 84 lóerős egység meglepően jól mozgatja a kasztnit, és a fogyasztása egészen lehengerlő. A nagy átlag amiben autópálya és országút is volt 5.1 literre adódott. A Mazda futóműve és vezethetősége klasszisokkal a másik két konkurens előtt van. A Swift 1.2-es motorja a legerősebb, 94 lóerő, mégsem éreztem 10 lóerővel erősebbnek a Mazdánál. Az ereje is jóval később jön meg és fogyasztás terén sem olyan baráti, mint a Mazda és a Nissan. A kormányzása sokkal szintetikusabb, mint a Mazdáé, és a futóműve sem ad akkora élményt, bár még mindig feszesebb, mint a Nissané. Mazda magasan 3 pont, Nissan 2 és Suzuki 1 pont.
|
|||
Az elején említett nagy "DE" most érkezik. Méghozzá egyenesen feketelevesként. Az árakat tekintve jócskán eláll az ember lélegzete. Egyik modell sincs agyonextrázva, a Mazda egy teljesen hétköznapi konfigurációban is 4 303 900 forint. Ezért semmi különöset nem kínál az autó, még egy tempomat sem jutott ezért az árért az autóba. A Micra a második legdrágább, amely 4 219 000 forintos árával közel van a Mazdához, de jobban felszerelt, a japán társán felül van benne: kulcsnélküli indítás, kicsit értelmetlen üvegtető, navigáció (ennek szükségességét megkérdőjelezném egy városi autóban), Bluetooth, USB és tempomat is. A Suzuki a legolcsóbb a hármas közül, és ez is jobban felszerelt, mint a Mazda, így ő kapja most a 3 pontot. A Micráé a 2, a Mazda 1 ponttal zár az végén. Összességben a házi versenyemen a Mazda és a Suzuki holtversenyben végzett az élen a maximális 12-ből mindkettő 9-et gyűjtött. A Micra csak a dobogó harmadik fokára tud felállni. Nem rossz kisautó, sőt a motorja kifejezetten élvezetes, de formailag, minőségileg és a futómű gyengélkedése miatt egyértelműen a másik kettő után végzett.
Tordai Dénes:
|
|||
Nem irigylem azokat, akik mostanság készülnek B-kategóriás autó vásárlására. Legfőképp azért, mert az árak úgy nőttek az elmúlt év folyamán, mint a gombák, másrészt a kínálat olyan széles, hogy ember legyen a talpán, aki könnyen képes meghozni döntését. Három-négy éve persze a legtöbb vásárló gondolkodás nélkül rávágta volna a választ: Suzuki Swift. Azóta viszont nagyot fordult a világ: autóvásárlásra szinte nem adnak hitelt, a Swift pedig átesett egy dráguláshoz vezető generációváltáson. Ahhoz viszont kétség sem férhet, hogy a Swift rengeteget fejlődve felnőtt az élvonalhoz. A három kiszemelt közül a Suzuki formaterve a leginkább átlagos, ám éppen ez teszi őt a legkönnyebben elfogadhatóvá. Az előd jól bevált részletein csiszolva sikerült olyan autót alkotni, amely ugyan nem vesz le minket szépségével a lábunkról, mint egy Alfa Romeo, de kellemes megjelenésével nőket és férfiakat egyaránt meggyőzhet, bár nekem a hátsó lámpa fehér betétjét még mindig szoknom kell. A leginkább feminin formaterv egyértelműen a Mazdáé, de kétségtelenül kellemes a szemnek a 2-es formája. Lendületes, fiatalos, üde és kétségkívül vonzó a design, bár első ránézésre a fene sem gondolná, hogy a három közül éppen a Mazda a legnagyobb. A hármas mezőnyben a Nissan Micra a legkeményebb dió. Az új design elveszítette megfogó báját, ami az előzőt az egyik legcsajosabb autóvá tette. Helyette olyan formának kell hódítania a világ minden pontján, ami ugyan többé-kevésbé emlékeztet az előző Micrára, mégis valahogy elillant a varázslata.
|
|||
Bár külsőleg a Micra nyerte el legkevésbé a tetszésem, a csomagtér nyílásának mérete alapján egyértelműen a Nissan a nyerő, a Suzuki pedig ebben a leggyengébb. Értem én, hogy a forma oltárán valamennyit áldozni kell, de az amúgy is szűk csomagtartót ilyen kisméretű és magasra helyezett nyílással párosítani elég nagy öngólnak tűnik. A Mazda2 mindkét tekintetben a középutat képviseli, és bár a gyári adatok alapján a csomagtér literjeinek száma kisebb, mint a Micráé, szemmérték alapján a Mazdáé tűnt a legtágasabbnak, leginkább használhatónak. Méretüket tekintve a 2-es, a Micra és a Swift nagyon hasonlók, így a belső tágasságuk terén is nagyon hasonlítanak. Hosszabb útra legszívesebben a Suzukiban vállalkoznék, elől és hátul a Swiftben ültem a legkényelmesebben. 175 centis magasságom ellenére kifejezetten rövidek voltak a Micra első és hátsó ülőlapjai, ez is bizonyítva, hogy a kis Nissan továbbra is inkább női autó. Elég nagy a differencia a műszerfalak és a minőség tekintetében is. A Micra gömbölyded formái barátságosak, viszont a műanyagok fájdalmasan kemények, és azzal sem nagyon tudtam megbarátkozni, hogy az USB az első utas bal lábához került, a pohártartók jobb széléhez. Ellenben kifejezetten praktikus a dupla kesztyűtartó, viszont nem érdemes pénzt áldozni a üvegtetőre, mivel az nem nyitható. A csúcsmodell igen gazdag felszereltségéhez tartozik a navigáció és a tolatóradar, utóbbi ráadásul segít felismerni a megfelelő méretű parkolóhelyeket. A plusz 230 000 forintos Prémium csomag üvegteteje és kulcsnélküli indítása nélkül is teljes életet lehet élni a Micrával. Minőség szempontjából hatalmas előrelépés a Mazda2, amelyben szintén a kerek formák a meghatározók. A műanyagok itt is kemények, de kellemes a kormány bőrözése és minden kézre esik, főleg a váltókar. Hiányérzetünk lehet a rengeteg vakkapcsoló miatt, de a felszereltsége is szerényebb a másik két modellnél: hiányzik belőle az USB, a Bluetooth, a kulcsnélküli indítás és a tempomat, amelyek a Suzukiban és a Nissanban is megvannak. A Swift utastere kényelme után minőségét tekintve is a legjobban bizonyult, valamint a felnőttes formákkal sincs baj. Már alapáron is 7 légzsák van benne, ráadásul a legfapadosabb GC is tartalmazza a klímát, míg a Micra és a Mazda2 ezt csak felárért kínálja az alapmodelleknél.
|
|||
Érdekesen alakult a helyzet menet közben is. Bár a Nissan 1.2 literes háromhengerese a maga 80 lóerejével a leggyengébb, viszont egyben az a legpörgősebb. Gázadásra hamar reagál a jellegzetes hangú motor, viszont így is a leglustább a mezőnyből. A Micra viszont kifejezetten ügyesen nyeli el az úthibákat, kis fordulókörének köszönhetően pedig városban is fordulékony, öröm vele a belvárosban manőverezni. Nem sikerült túl jól a váltó sem, mivel meg-meg akad a fokozatok között. Ha csak vezetési élmény alapján kellene kisautót vásárolni, nem nagyon találunk jobb választást a Mazda2-nél. Feszes futóművével, meglehetősen közvetlen kormányzásával és nagyon pontos, élvezetesen kapcsolható váltójával egyértelműen megnyeri ezt a fordulót, ráadásul az 1.3 literes, 84 lóerős benzinmotor elég nyomatékos, és alacsonyabb fordulatszámtól kezd el élni, mint másik két társa. Egyáltalán nem rossz a Swift új fejlesztésű, 1.2 literes, 94 lóerős erőforrása sem. Bár csak magas fordulaton mutatja meg igazi teljesítményét, ott meggyőzően repíti a megnőtt karosszériát. Kormányzása csak egy hajszállal, túl könnyedén és kevésbé precízen kapcsolható váltója már jobban elmarad a Mazda színvonalától, viszont érezhetően ügyesebben bánik el a kátyúkkal a Swift. Ha csak a vezetési élmény számítana, egyértelműen a Mazda lenne a befutó, viszont alapáron és csúcsfelszereltséggel is jobb vétel a Swift, ráadásul több fontosabb extra is megvan benne, ami a 2-esből hiányzik. A Micra valahogy nem férkőzött a szívembe, talán egy klímás alapmodellen elgondolkoznék, de gazdagon felszerelve biztosan nem választanám. Ebben az összehasonlításban nálam a Swift a nyerő: mindenben érezhetően fejlődött, ráadásul árban és ár-érték arányban is a legjobbnak bizonyult. Ugye már nem is olyan drága...
Suzuki Swift Suzuki SSwift |
Mazda | Nissan Micra |
|
Hosszúság (mm) |
3850 | 3920 | 3780 |
Magasság (mm) |
1695 | 1695 | 1675 |
Szélesség (mm) |
1510 | 1475 | 1525 |
Tengelytávolság (mm) |
2430 | 2490 | 2450 |
Csomagtér (liter) |
211-902 | 250-787 | 265-605 |
Üres tömeg (kg) |
960 | 1035 | 910 |
Hengerűrtart. (ccm) |
1242 | 1349 | 1198 |
Teljesítmény (LE/ford.) |
94/6000 | 84/6000 | 80/6000 |
Nyomaték (Nm/ford.) |
118/4800 | 121/3500 | 110/4000 |
Gyorsulás (mp) |
12.3 | 13.6 | 13.7 |
Végsebesség (km/h) |
165 | 172 | 170 |
Váltó |
5 sebesség | 5 sebesség | 5 sebesség |
Városi fogy. (l/100km) |
6.1 | 6.4 | 6.1 |
Országúti fogy. (l/100km) |
4.4 | 4.3 | 4.3 |
Átlagfogy. (l/100km) |
5.0 | 5.1 | 5.0 |
Tesztfogyasztás (l/100 km) |
5.5 | 5.1 | 5.5 |
Szén-dioxid kib. (g/km) |
116 | 119 | 115 |
Alapár (Ft) |
2 990 000 | 3 369 000 | 2 789 000 |
Tesztelt modell ára (Ft) |
3 985 000 | 4 303 900 | 4 219 000 |
|
|
Felton FeltonRolfson írta 21 órája a(z) Elverte Suzukiját a jégeső ? Van megoldás ! blogbejegyzéshez:
If you're looking for professional jégkár (ice ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Két év múlva hibrid Suzuki Swift
20 éves a Magyar Suzuki
Motorhibás Kizashikat hív vissza a Suzuki
Genf 2011: Suzuki Swift S-Concept