Suzuki: Suzuki Swift 1.2 GS (2010) - Mazda2 1.2 TE Plus (2010) - Nissan Micra 1.2 Tekna (2010) összehasonlító teszt

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Suzukisok Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4080 fő
  • Képek - 1781 db
  • Videók - 160 db
  • Blogbejegyzések - 152 db
  • Fórumtémák - 152 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,

Suzukisok Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Jobban nem is különbözhetnének

(forrás: www.a5.hu)

 

Mindhárman japánok, mindhárman egy kategóriában játszanak, mégis mindhárom modell más-más karaktert testesít meg. Most hasonló motorral és felszereltséggel eresztettük őket egymásnak, hogy kiderüljön, melyik japán kisautó a legmeggyőzőbb. A végeredmény közel sem egyértelmű: van, akinél a szív és van, akinél a józan ész dönt.

 

 

Bokor András:



 Egy ligában játszanak, mégis nagyon<br> különböznek - 76 kép a galériában
Egy ligában játszanak, mégis nagyon
különböznek

Kisgyerekként sokat kirakóztam, ez a 6 év alattiak és 70 év felettiek között népszerű játék mindig sok időre lekötött. Hogy ez most hogy jön ide?

Természetesen hármas összehasonlító tesztünk apropóján, a három japán kiskocsiból ugyanis egy remek darabot lehetne összegyúrni. Mindegyiknek van legalább egy olyan tulajdonsága, amelyben két vetélytársa főlé nő. A Mazda2-t és a Nissan Micrát már korábbról jól ismertem, most pedig a Swiftet kaparintottam meg hosszabb időre. Az esztergomi kiskocsi mind a sajtófotók, mind pedig az első találkozás alkalmával kifejezetten negatív benyomást tett rám elsősorban furcsa első fényszórói és fehér betétes hátsó lámpái okán, de minél többet láttam autózás közben a Swift orrát a Mazda volánja mögött a tükörben, annál inkább elfogadtam. Elölről és oldalról hamar megszokható a Swift, a farral azonban később sem sikerült dűlőre jutnom. A Swift szerencséje, hogy külsőre nálam még így is nyert, lévén a buborékra hasonlító Micra és a mosolygós Mazda2 is kifejezetten lányos darab. Az utastér kidolgozásában a Mazda, ha nem is sokkal, de legyőzi a Swiftet, míg a Micra olcsó műanyagjaival ezen a téren nem igazán rúghat labdába. A formák azonban nem a Mazdában, hanem a Swiftben a legjobbak, a műszerek, kapcsolók itt-ott szinte nagyautósak. Az üléseket és az ergonómiát tekintve a Swift és a Mazda fej-fej mellett haladnak, míg a Micra túlságosan apró és kényelmetlen üléseivel, rossz belső kidolgozásával eléggé lemarad. A Swift hátránya ugyanakkor kis csomagtartója, ami ráadásul a szűk nyílás miatt nehezen is pakolható, márpedig egy kisautó esetében igenis fontos szempont, hogy legalább egy hétvégi bevásárlást meg lehessen ejteni az ülések ledöntése nélkül.


 Technikában sem nagyon hasonlítanak<br> - galéria
Technikában sem nagyon hasonlítanak

Ám nem csupán külső és belső terén, de technikában is alaposan különbözik a három kiskocsi. A Nissan három-, míg a másik kettő négyhengeres benzinmotorral érkezik, ám a Micrát emiatt nem szabad lesajnálni. Alapjáraton ugyan kissé kelletlenül jár a három henger, de bemelegedve, és főleg megpörgetve szép hangja lesz, ráadásul megy is a Nissan. Nem is sokkal rosszabbul, mint a 84 lovas Mazda vagy a 94 lovas Swift. Alapjárat közelében használva a Mazda tűnik a legfürgébbnek, a Swift motorja csak 3000-es fordulat felett kezd rá igazán, akkor viszont lelkesen. Egyik motor sem rossz darab, ezen a téren szoros a mezőny. Nálam a Mazda viszi a prímet, mert annak 1.3-asa már alacsony fordulaton is lelkes, így kiváló választás dinamikusan vezető sofőröknek, hiszen anélkül autózhatunk igen fürgén, hogy magasan kellene tartani a fordulatot. A Swift négyhengerese sem sokkal marad el a Mazdáétól, sőt, talán hangja szebb is, de nálam majdnem egy literrel többet fogyasztott, mint a 2-es. A Micra háromhengerese ugyan szintén erős darab, de már csak az autó futóműve miatt is inkább a kényelmesen vezető hölgyek kedvence lehet. Konvojban, kifejezetten sportosan autózva a Mazda kanyarsebességben verhetetlen, bár a Swift ebben a műfajban is közel van, míg a Micra erősen billeg - cserébe jobban is nyeli el a kisebb úthibákat.


 A Micrához navigáció is jár - galéria
A Micrához navigáció is jár - galéria

Ha az alapfelszereltségeket nézzük, az ársorrend így néz ki: Micra: 2 789 000, Swift: 2 990 000, Mazda2 (75 LE): 3 369 000. Ez nagykából megfelel az erősorrendnek is, közülük ugyanis a Mazda nyújtotta a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt. A három tesztelt modell közül ezt a legjobb vezetni, ennek legélénkebb a motorja, használható méretű és jól pakolható a csomagtere, hátul pedig talán a legtágasabb. A vezetői pozíció is a 2-esben a legjobb, a magasra emelt váltó pedig jobban kézre áll, mint a Swifté. Az esztergomi kiskocsi minőségben nagyot javult elődjéhez képest, és vannak területek, ahol ki is emelkedik a mezőnyből. Az utastér formái nagyon eltaláltak, rakodóhelyből ebben van a legtöbb, a központi kijelző pedig szebb, mint a Micrában és a 2-esben. A Suzuki váltója viszont kissé karcosan jár, a motor pedig csak magasabb fordulaton van elemében. A legnagyobb gond mégis a csomagtér mérete és pakolhatósága. Ha az árak tudta nélkül nekem kellene választanom e három gép közül, ha nem is könnyen, de a Mazdára tenném a voksom. A Micra külön kategória, hiszen köztudottan nem Európa a fő vadászterülete. Kidolgozási minősége néhol a hőskori Daewookét idézi, kárpitjai fájdalmasan rosszak, és még az olyan dolgokat is kispórolták belőle, mint a csomagtérajtó belső kárpitozása vagy a motorháztető szigetelése. Érdekes extrák kaphatók hozzá, motorja takarékos, vezetni hihetetlenül könnyű, így leginkább városban mozgó hölgyek nyugodtan próbálják ki. Ha csúcsfelszereltséggel nézzük az árakat, változik a sorrend, és már csak a Swift marad a négymilliós határ alatt. A Mazda 4.3 milliót kóstál, így az esztergomi kisautó csaknem 10%-kal kedvezőbb, ez pedig már elgondolkodtató. Én azért így is maradnék a Mazdánál.

 

 

 

Ruppert Márton:


Tágas, de rövid az ülőlap - galéria
Tágas, de rövid az ülőlap - galéria

Nagyautó-párti vagyok nem vitás, de az elmúlt időszak üzemanyagár változásai miatt lassan kompromisszumot kel kötnöm magammal, legalábbis a városi közlekedés terén. Sokszor parkolni is könnyebb egy kisautóval, és a városi fogyasztásuk is jelentősen kedvezőbb, mint egy nagyobb autónak, így van keresnivalójuk a piacon, de milyen áron. Manapság elég kevés család teheti meg, hogy lakás vagy házvásárlás után még 2-3 autót is fenntartson, egyet a városba, egyet a hosszú távú közlekedésekre, pedig ez lenne az ideális. Egy nagy, biztonságos, pakolható családi kombi, és a városi közlekedésre egy kisautó, amivel el lehet ugrani a munkahelyre, a gyerekeket el lehet vinni óvodába, iskolába. Nos a folyamatosan emelkedő autóárak és a sokszor csak stagnáló, számtalan esetben évek óta csökkenő fizetések mellett nehéz kivitelezni az előbbi ideális állapotot. Éppen ezért és a hitelezés megnehezítése miatt jelentősen visszaestek a kisautó értékesítések hazánkban. Ennek a folyamatnak a legnagyobb vesztese hazánkban az új Swift. A hazánkban gyártott autó pedig egy igen rokonszenves pofás darab lett. A hármas összehasonlítónk legférfiasabb és legmokányabb kiállású darabja. Már az előző generációban is sok férfit lehetett látni, az újat is biztosan sokan vásárolnák, ha nem lenne a nagy DE. A Mazda a legnőiesebb és egyben a legfinomabb vonalakkal megáldott példány a három mini közül. A nagy ötszögletű légbeömlő és a jelvény körüli szűkre húzott hűtőmaszk némi diszharmóniát kelt. A korábban kifejezetten nőies kisautó, a Micra új generációja kevésbé feminin, nekem kissé jellegtelen formát mutat. Swift 3 pont, Mazda 2 pont, Micra 1 pont.


Itt is van hely - galéria
Itt is van hely - galéria

Nem csak külsőre, a beltérben is három teljesen különböző autóról beszélünk. Míg külsőre egyértelműen a Swift viszi a prímet, addig ez a belsőre már nem igaz. A "Mi Autónk" szemre ugyan belül is jóvágású, azonban ergonómiailag nekem nem volt annyira átgondolt, és kényelmesen kezelhető, mint a Mazda2. A csomagtartó méretével és nyílásával sem voltam megelégedve A 2-esben úgy éreztem magam, mintha eggyel nagyobb kategóriában ülnék. Roppant kényelmes az első ülés, kézre áll és jó fogású a váltókar, valamint átgondoltak és könnyen kezelhetőek a műszerek. Általában nincs semmi bajom a Nissan modelljeivel, de a Micra a belső terét tekintve egyértelműen a leggyengébb a három közül. Mind minőségben, mind helykínálatban jobban teljesít nála a két konkurense. Mazda 3 pont, Swift 2 pont, Micra 1 pont. Motorizáltság terén is igen nagy különbségek tapasztalhatóak. A Nissan 3 hengeres motorja pörgős és étvágytalan - alig kér 5 liternél többet -, olyan a karakterisztikája, mintha egy apró turbós erőforrás lenne. Érzésre már 2000-től elemében van, jó vele autózni, sokkal többre lenne képes vele az autó, ha nem egy billegős, buta futóművet kapott volna a tervezőitől, de legalább az úthibákon kellemesen csillapít. A Mazda 1.3-asa a legnagyobb hengerűrtartalmú, mégsem a legerősebb. A 84 lóerős egység meglepően jól mozgatja a kasztnit, és a fogyasztása egészen lehengerlő. A nagy átlag amiben autópálya és országút is volt 5.1 literre adódott. A Mazda futóműve és vezethetősége klasszisokkal a másik két konkurens előtt van. A Swift 1.2-es motorja a legerősebb, 94 lóerő, mégsem éreztem 10 lóerővel erősebbnek a Mazdánál. Az ereje is jóval később jön meg és fogyasztás terén sem olyan baráti, mint a Mazda és a Nissan. A kormányzása sokkal szintetikusabb, mint a Mazdáé, és a futóműve sem ad akkora élményt, bár még mindig feszesebb, mint a Nissané. Mazda magasan 3 pont, Nissan 2 és Suzuki 1 pont.


 Kerek formák, de ennyi pénzért szegényes<br> a felszereltség - galéria
Kerek formák, de ennyi pénzért szegényes
a felszereltség - galéria

Az elején említett nagy "DE" most érkezik. Méghozzá egyenesen feketelevesként. Az árakat tekintve jócskán eláll az ember lélegzete. Egyik modell sincs agyonextrázva, a Mazda egy teljesen hétköznapi konfigurációban is 4 303 900 forint. Ezért semmi különöset nem kínál az autó, még egy tempomat sem jutott ezért az árért az autóba. A Micra a második legdrágább, amely 4 219 000 forintos árával közel van a Mazdához, de jobban felszerelt, a japán társán felül van benne: kulcsnélküli indítás, kicsit értelmetlen üvegtető, navigáció (ennek szükségességét megkérdőjelezném egy városi autóban), Bluetooth, USB és tempomat is. A Suzuki a legolcsóbb a hármas közül, és ez is jobban felszerelt, mint a Mazda, így ő kapja most a 3 pontot. A Micráé a 2, a Mazda 1 ponttal zár az végén. Összességben a házi versenyemen a Mazda és a Suzuki holtversenyben végzett az élen a maximális 12-ből mindkettő 9-et gyűjtött. A Micra csak a dobogó harmadik fokára tud felállni. Nem rossz kisautó, sőt a motorja kifejezetten élvezetes, de formailag, minőségileg és a futómű gyengélkedése miatt egyértelműen a másik kettő után végzett.

 

 

 

Tordai Dénes:


 Minőségben a Swift a legjobb - galéria
Minőségben a Swift a legjobb - galéria

Nem irigylem azokat, akik mostanság készülnek B-kategóriás autó vásárlására. Legfőképp azért, mert az árak úgy nőttek az elmúlt év folyamán, mint a gombák, másrészt a kínálat olyan széles, hogy ember legyen a talpán, aki könnyen képes meghozni döntését. Három-négy éve persze a legtöbb vásárló gondolkodás nélkül rávágta volna a választ: Suzuki Swift. Azóta viszont nagyot fordult a világ: autóvásárlásra szinte nem adnak hitelt, a Swift pedig átesett egy dráguláshoz vezető generációváltáson. Ahhoz viszont kétség sem férhet, hogy a Swift rengeteget fejlődve felnőtt az élvonalhoz. A három kiszemelt közül a Suzuki formaterve a leginkább átlagos, ám éppen ez teszi őt a legkönnyebben elfogadhatóvá. Az előd jól bevált részletein csiszolva sikerült olyan autót alkotni, amely ugyan nem vesz le minket szépségével a lábunkról, mint egy Alfa Romeo, de kellemes megjelenésével nőket és férfiakat egyaránt meggyőzhet, bár nekem a hátsó lámpa fehér betétjét még mindig szoknom kell. A leginkább feminin formaterv egyértelműen a Mazdáé, de kétségtelenül kellemes a szemnek a 2-es formája. Lendületes, fiatalos, üde és kétségkívül vonzó a design, bár első ránézésre a fene sem gondolná, hogy a három közül éppen a Mazda a legnagyobb. A hármas mezőnyben a Nissan Micra a legkeményebb dió. Az új design elveszítette megfogó báját, ami az előzőt az egyik legcsajosabb autóvá tette. Helyette olyan formának kell hódítania a világ minden pontján, ami ugyan többé-kevésbé emlékeztet az előző Micrára, mégis valahogy elillant a varázslata.


 Elől és hátul is kényelmes a Suzuki<br> - galéria
Elől és hátul is kényelmes a Suzuki

Bár külsőleg a Micra nyerte el legkevésbé a tetszésem, a csomagtér nyílásának mérete alapján egyértelműen a Nissan a nyerő, a Suzuki pedig ebben a leggyengébb. Értem én, hogy a forma oltárán valamennyit áldozni kell, de az amúgy is szűk csomagtartót ilyen kisméretű és magasra helyezett nyílással párosítani elég nagy öngólnak tűnik. A Mazda2 mindkét tekintetben a középutat képviseli, és bár a gyári adatok alapján a csomagtér literjeinek száma kisebb, mint a Micráé, szemmérték alapján a Mazdáé tűnt a legtágasabbnak, leginkább használhatónak. Méretüket tekintve a 2-es, a Micra és a Swift nagyon hasonlók, így a belső tágasságuk terén is nagyon hasonlítanak. Hosszabb útra legszívesebben a Suzukiban vállalkoznék, elől és hátul a Swiftben ültem a legkényelmesebben. 175 centis magasságom ellenére kifejezetten rövidek voltak a Micra első és hátsó ülőlapjai, ez is bizonyítva, hogy a kis Nissan továbbra is inkább női autó. Elég nagy a differencia a műszerfalak és a minőség tekintetében is. A Micra gömbölyded formái barátságosak, viszont a műanyagok fájdalmasan kemények, és azzal sem nagyon tudtam megbarátkozni, hogy az USB az első utas bal lábához került, a pohártartók jobb széléhez. Ellenben kifejezetten praktikus a dupla kesztyűtartó, viszont nem érdemes pénzt áldozni a üvegtetőre, mivel az nem nyitható. A csúcsmodell igen gazdag felszereltségéhez tartozik a navigáció és a tolatóradar, utóbbi ráadásul segít felismerni a megfelelő méretű parkolóhelyeket. A plusz 230 000 forintos Prémium csomag üvegteteje és kulcsnélküli indítása nélkül is teljes életet lehet élni a Micrával. Minőség szempontjából hatalmas előrelépés a Mazda2, amelyben szintén a kerek formák a meghatározók. A műanyagok itt is kemények, de kellemes a kormány bőrözése és minden kézre esik, főleg a váltókar. Hiányérzetünk lehet a rengeteg vakkapcsoló miatt, de a felszereltsége is szerényebb a másik két modellnél: hiányzik belőle az USB, a Bluetooth, a kulcsnélküli indítás és a tempomat, amelyek a Suzukiban és a Nissanban is megvannak. A Swift utastere kényelme után minőségét tekintve is a legjobban bizonyult, valamint a felnőttes formákkal sincs baj. Már alapáron is 7 légzsák van benne, ráadásul a legfapadosabb GC is tartalmazza a klímát, míg a Micra és a Mazda2 ezt csak felárért kínálja az alapmodelleknél.


 Több szempontból is lehet választani,<br> ár-érték arányban a Swift a legjobb<br> - galéria
Több szempontból is lehet választani,
ár-érték arányban a Swift a legjobb

Érdekesen alakult a helyzet menet közben is. Bár a Nissan 1.2 literes háromhengerese a maga 80 lóerejével a leggyengébb, viszont egyben az a legpörgősebb. Gázadásra hamar reagál a jellegzetes hangú motor, viszont így is a leglustább a mezőnyből. A Micra viszont kifejezetten ügyesen nyeli el az úthibákat, kis fordulókörének köszönhetően pedig városban is fordulékony, öröm vele a belvárosban manőverezni. Nem sikerült túl jól a váltó sem, mivel meg-meg akad a fokozatok között. Ha csak vezetési élmény alapján kellene kisautót vásárolni, nem nagyon találunk jobb választást a Mazda2-nél. Feszes futóművével, meglehetősen közvetlen kormányzásával és nagyon pontos, élvezetesen kapcsolható váltójával egyértelműen megnyeri ezt a fordulót, ráadásul az 1.3 literes, 84 lóerős benzinmotor elég nyomatékos, és alacsonyabb fordulatszámtól kezd el élni, mint másik két társa. Egyáltalán nem rossz a Swift új fejlesztésű, 1.2 literes, 94 lóerős erőforrása sem. Bár csak magas fordulaton mutatja meg igazi teljesítményét, ott meggyőzően repíti a megnőtt karosszériát. Kormányzása csak egy hajszállal, túl könnyedén és kevésbé precízen kapcsolható váltója már jobban elmarad a Mazda színvonalától, viszont érezhetően ügyesebben bánik el a kátyúkkal a Swift. Ha csak a vezetési élmény számítana, egyértelműen a Mazda lenne a befutó, viszont alapáron és csúcsfelszereltséggel is jobb vétel a Swift, ráadásul több fontosabb extra is megvan benne, ami a 2-esből hiányzik. A Micra valahogy nem férkőzött a szívembe, talán egy klímás alapmodellen elgondolkoznék, de gazdagon felszerelve biztosan nem választanám. Ebben az összehasonlításban nálam a Swift a nyerő: mindenben érezhetően fejlődött, ráadásul árban és ár-érték arányban is a legjobbnak bizonyult. Ugye már nem is olyan drága...

 


 

Suzuki Swift

Suzuki SSwift

Mazda Nissan Micra

Hosszúság (mm)

3850 3920 3780

Magasság (mm)

1695 1695 1675

Szélesség (mm)

1510 1475 1525

Tengelytávolság (mm)

2430 2490 2450

Csomagtér (liter)

211-902 250-787 265-605

Üres tömeg (kg)

960 1035 910

Hengerűrtart. (ccm)

1242 1349 1198

Teljesítmény (LE/ford.)

94/6000 84/6000 80/6000

Nyomaték (Nm/ford.)

118/4800 121/3500 110/4000

Gyorsulás (mp)

12.3 13.6 13.7

Végsebesség (km/h)

165 172 170

Váltó

5 sebesség 5 sebesség 5 sebesség

Városi fogy. (l/100km)

6.1 6.4 6.1

Országúti fogy. (l/100km)

4.4 4.3 4.3

Átlagfogy. (l/100km)

5.0 5.1 5.0

Tesztfogyasztás (l/100 km)

5.5 5.1 5.5

Szén-dioxid kib. (g/km)

116 119 115

Alapár (Ft)

2 990 000 3 369 000 2 789 000

Tesztelt modell ára (Ft)

3 985 000 4 303 900 4 219 000

Címkék: autó japán mazda modell motor nissan micra suzuki swift teszt vezetés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu